Mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo tvarka

MOKINIO SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ VERTINIMO, UGDYMO PRITAIKYMO IR (AR) REIKALINGOS ŠVIETIMO PAGALBOS SKYRIMO TVARKA

 

  • Mokinio ugdymosi sunkumus pastebi mokytojai, švietimo pagalbos specialistai, tėvai (globėjai, rūpintojai), patys pilnamečiai mokiniai.
  • Pastebėjus mokinio mokymosi sunkumus, kuriems įprastos mokymosi pagalbos įveikti nepakanka, į mokyklos Vaiko gerovės komisiją* (VGK) gali kreiptis:
    • mokytojai, apie tai informavę tėvus;
    • mokinio tėvai, pateikdami VGK prašymą raštu;
    • pats pilnametis mokinys, pateikdamas VGK prašymą raštu.
  • VGK organizuoja susirinkimą su mokytojais, švietimo pagalbos specialistais ir mokinio tėvais, pilnamečiu mokiniu. Priimamas sprendimas dėl mokinio pirminio ugdymosi poreikių vertinimo.
  • VGK organizuoja pirminį ugdymosi poreikių vertinimą. Renkama reikiama informacija iš mokytojų, tėvų, paties mokinio. Mokytojai ir švietimo pagalbos specialistai pildo Pirminio ugdymosi poreikių vertinimo formą.

Pirminis ugdymosi poreikių vertinimas ugdymo įstaigoje atliekamas per 20 darbo dienų.

  • VGK priima sprendimą dėl:
    • švietimo pagalbos** skyrimo mokykloje;
    • kreipimosi į Kupiškio r. švietimo pagalbos tarnybą dėl specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo.
  • VGK nariai supažindina mokyklos vadovą su pirminio ugdymosi poreikių vertinimo išvadomis.

VGK atstovai supažindina tėvus, pilnametį mokinį su pirminio ugdymosi poreikių vertinimo išvada. Tėvai, pilnametis mokinys informuojami apie apeliacijos galimybę.

  • Vaiko gerovės komisijai priėmus sprendimą, kad mokiniui būtinas specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimas, mokykla, tėvai, pilnametis mokinys kreipiasi į Kupiškio r. švietimo pagalbos tarnybą, pateikdami:
    • prašymą;
    • pirminio ugdymosi poreikių vertinimo dokumentus.

Atvykstant į Kupiškio r. švietimo pagalbos tarnybą su savimi turėti:

    • vaiko asmens dokumentą;
    • medicininių dokumentų išrašus, kitų specialistų pažymas arba kopijas (jei vaikas turi sveikatos problemų ar nustatytų raidos sutrikimų);
    • lietuvių (gimtosios) kalbos, matematikos mokomųjų dalykų klasės ir kontrolinių darbų sąsiuvinius, piešinius, kitus vaiko kūrybos darbus.

 

Kupiškio r. švietimo pagalbos tarnybos specialistai susipažįsta su pateiktuose dokumentuose esančia informacija ir atlieka mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimą.

Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimas atliekamas per 30 darbo dienų nuo prašymo gavimo.

 

  • Kupiškio r. švietimo pagalbos vadovas ar jo įgaliotas asmuo supažindina tėvus, pilnametį mokinį su Specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo išvadomis, pateiktomis rekomendacijomis ir priimtais sprendimais dėl:
    • ugdymo pritaikymo***;
    • švietimo pagalbos;
    • švietimo pagalbos teikimo intensyvumo ir trukmės.

Tėvai, pilnametis mokinys informuojami apie apeliacijos galimybę.

 

 

* Vaiko gerovės komisija – mokykloje veikianti mokytojų ir specialistų komanda, kuri rūpinasi mokiniui saugia ir palankia mokymosi aplinka. Prieš pradedant mokinio pirminį ugdymosi poreikių vertinimą, organizuojamas mokyklos Vaiko gerovės komisijos posėdis, kurio metu kartu su tėvais aptariami mokiniui kylantys sunkumai, susitariama, kad mokykloje dirbantys psichologai, logopedai, specialieji pedagogai, socialiniai pedagogai ir kiti specialistai, siekdami geriau susipažinti su mokinio ypatumais, atlieka jo ugdymosi poreikių vertinimą. Su vertinimo išvadomis yra supažindami tėvai ir kartu su jais nutariama, kokia pagalba bus teikiama mokiniams, ar reikės kreiptis į švietimo pagalbos tarnybą, jei vien mokyklos specialistų pagalbos neužtektų.

 ** Švietimo pagalba – mokiniams, jų tėvams (globėjams, rūpintojams) ir mokytojams mokykloje dirbančių pagalbos mokiniui specialistų (psichologų, logopedų, specialiųjų pedagogų, socialinių pedagogų ir kt.) teikiama pagalba, kurios tikslas – padėti mokiniui ugdytis pagal jo gebėjimus.

*** Ugdymo pritaikymas – ugdomoji veikla pritaikoma taip, kad mokiniui būtų lengviau mokytis ir jis patirtų sėkmę. Tai gali būti mokomosios medžiagos supaprastinimas, kitoks mokymo būdas (pvz. daugiau vaizdų ar praktinių veiklų), pagalba naudojant specialias priemones (pvz. didesnio šrifto tekstus ar kompiuterį), aplinkos pritaikymas (pvz. ramesnė klasės aplinka ar speciali darbo vieta).